eemmakkarlssonn

be strong, even if all goes wrong...

STRESS OCH PANIK

Kategori: this is my life

Vill vara säga att ni inte behöver läsa detta om ni inte orkar, för det är rätt ointressand.
Kom nyss på att det är fan inte mycket kvar av maj nu. Och sen är det juni och det betyder skolavslutningsdags och sommarlov! Men att det inte är mycket kvar av maj betyder ju också att allt är bråttom i skolan, allt ska vara klart och gå fort. Det är uppsatser, omprov, läxförhör, prov och andra inlämningar som ska göras. Blir stressad bara av att tänka på det. Även fast jag inte har några omprov så blir jag ändå stressad.
Tur att man är klar med skolavslutningsklänning iallafall, annars skulle jag ha panik för det också. Är bara skor och smycken som fattas :) Så nu vill jag bara att det ska bli lördag för då sticker jag, Emma och Therese till Stockholm och slössar bort våra pengar och förhoppningvis hittar jag skor också. Annars blir jag stressad.
Blev ett rätt långt inlägg med var bara tvungen att skriva av mig stressen och paniken.
Paniken över börja en ny skola med främmande människor (nästan) som man knappt pratat med någon gång och då börjar man om på steg ett igen. Som man gjorde när man började i 7an, vilket också var en ny skola med nya männiksor. Fast det gick ju iofs bra, men ändå. Nästan så att man vill vara kvar på valla ett tag till, känner mig liksom inte mogen för att börja om. Fast det kan ju vara rätt skönt också men men. Önskar nästan att jag skulle börja i en skola låååång bort, typ Göteborg eller Malmö så man lär sig att bli vuxen och ta ansvar på riktigt.
Tack för mig


Kommentarer


Kommentera inlägget här: